piątek, 29 maja 2009

Pisanie na śpiąco

Właśnie przysypiam nad laptopem, słucham radia jednym uchem i w zasadzie temat do pisania miesza mi się z tematem Pana Redaktora. Mam nadzieję, że w efekcie nie wyjdzie mi jakaś dzika mieszanka zdań kupy się nie trzymających. Chociaż w tym stanie półsnu jest to ze wszech miar możliwe. W ciągu dnia przeleciało mi przez głowę kilka tematów, jakie mogłabym poruszyć w tym wpisie, ale sądzę, że dzisiaj nie dam rady absolutnie. Wpis jednak chciałabym zamieścić, więc jest on w całej swej rozciągłości.
Tworzenie to straszliwie męczący proces. Mój obecny stan świadczy o tym dobitnie. Wytężanie szarych komórek zżera wszystkie zasoby energii i człowiek po kilku dniach wymyślania czuje się , jak flak. Wyobrażam sobie moją głowę - wygląda, jak wirtualny rodzynek - wyssana do cna i w stanie kolapsu. Mała smutna główka jednym zdaniem. Efekty tego wymyślania są - nie jakieś masowe, ale wg mnie coraz bardziej indywidualne i coraz mniej komercyjne. Obawiam się jednak, że twórczość własna niedługo podobać się będzie tylko mi a sztuka dla sztuki nie jest raczej moim celem. Z drugiej strony nie lubię (no nie cierpię wręcz) masówki, bo za dużo mnie otacza plastiku i tandety i wiem, jak duża część społeczeństwa ma "gdzieś" twórcze działania co bardziej natchnionych ludzi. I nie wiem, czy chciałabym tworzyć ze świadomością tego, że ktoś kupi dzieło moich rąk między ziemniakami i papierem toaletowym, żeby tam mu coś dyndało w uchu, bo szwagierce już dynda. Wszystko jedno co. Więcej napiszę jutro, czy jakoś tak, bo już mi do głowy przychodzi masa rzeczy. lecz nie dam rady wszystkiego przelać na pulpit z powodu tego kolapsu na szczycie mej osoby.

P.S. post miał znaleźć się na blogu około północy, ale wysiadły gugle :(

1 komentarz:

Majlook pisze...

No to czekam az sie dobudzisz i odpoczniesz :)) a masowka to niestety czesto jedyna mozliwosc by pozniej robic wyjatkowe, pojedyncze egzemplarze.
Wiesz, ze trzymam za Ciebie kciuki i Cie dopinguje jak moge :)) Caluski :D